Tuesday, June 15, 2010

Perjanjian...

Lama tak menulis..

Dah banyak perkara yang berubah...

Tahun 2010 membuka lembaran dengan banyak perkara yang tak terjangka. Suka, duka, tawa dan tangis....ada yang pergi...ada juga yang datang. Pun kitaran hidup dan segala perjanjian yang telah tertulis sejak azali perlu kita tempuhi dengan tabah walau mungkin mengundang sebak dan air mata. Jodoh pertemuan, ajal maut...segalanya di luar jangkauan kita. Yang pergi tetap pergi...yang tinggal perlu sentiasa teguh berdiri...wallahua'lam.


Kata badaibayu.blogspot dalam puisinya...

"....pemburu atau penunggu
kita adalah buruan waktu
yang mengejar tanpa jemu
hingga ke saat jasadmu kaku

....ada saat pemburu juga penat
ralat, cungap dan perlu rehat
setelah menggguna segala kudrat..."

Itu curahan hati seorang penulis muda yang tak pernah aku kenali. Pun curahan hatinya kebetulan terkena dengan apa yang aku lalui walau mungkin dengan situasi yang berbeza. Aku seorang pemburu yang kepenatan. Mungkin juga terlalu banyak perkara yang telah aku lalui untuk setengah tahun pertama ini. Baru sedikit aku diuji, namun terasa diriku agak penat dan benar-benar perlu berehat.

Cuma satu doa yang tak pernah aku tinggalkan...semoga aku tidak akan pernah lupa dengan rahmat Tuhan...amin...

No comments: